27.10.11

Tanah Melayu dijajah kerana Teknologi dan Persenjataan?





1 ulasan:

  1. Assalamualaikum wbt...Saya anak kelahiran negeri Sembilan. Sebenarnya saya amat teruja dengan kegigihan En zainal Al Johan sepertimana kisah beliau di paparkan dalam majalah MASTIKA terbitan November 2011. Kebetulan, saya pembaca setia Mastika & Infiniti. Minat pada tamadun Melayu sudah lama sejak dari bangku sekolah lagi setelah membaca buku Hikayat Hang Tuah milik salah seorang dari kakak saya ketika itu. Sejak terbaca kisah En Zainal Al Johan, minat ini telah kembali ke sanubari. Tambahan pula setelah melawat Muzium Taiping Disember lalu yang banyak mempamerkan peralatan tamadun Melayu negeri Perak. Bagaimanapun, saya akan meluangkan masa bersama keluarga satu hari nanti ke rumah ibu En Zainal Al Johan di Rembau untuk meninjau lebih dekat artifak yang telah berjaya beliau kembalikan ke zaman moden ini samada secara fizikal maupun secara spiritual. Syukur ke hadrat Ilahi, telah muncul seorang anak Melayu yang mencintai asal -usulnya, kehebatan warisan melayu yang tiada tolok bandingnya dan insyaALLAH suatu hari nanti akan muncul pula kembali (bila tiba masanya) senjata terampuh milik atau buatan kecanggihan Melayu terdahulu yang disembunyikan oleh penjajah laknatullah hingga kini. Saya amat menyokong usaha En Zainal Al Johan demi membuktikan KETUANAN & KEDAULATAN MELAYU adalah benar. Semoga usaha beliau mendapat limpahan bantuan fizikal & spiritual dari mereka yang mencintai keagungan bangsanya dan sedar akan ketuanannya di bumi ALLAH ini. Akan datang seorang ........untuk mengembalikan keagungan Melayu sebagaimana En Zainal Al Johan mahukan suatu hari nanti.

    BalasPadam